تمام نرم‌افزارهای نیرومن تنها تحت قوانین و مقرراتی که در ادامه آورده شده است قابل‌استفاده هستند. ضروری است این قوانین و مقررات پیش از استفاده از خدمات نیرومن به‌دقت مطالعه شوند. استفاده از نیرومن، به‌منزله‌ی قبول تمام این قوانین و مقررات است و هرگونه ادعا یا اعتراض آتی در این خصوص را بلا اعتبار می‌نماید. شرکت ممکن است در هرزمانی، قوانین و مقررات را تغییر داده و یا به‌روزرسانی نماید. کلیه تغییرات از طریق وبلاگ، ایمیل و یا پیام داخل نرم‌افزار اطلاع‌رسانی خواهند شد. ادامه‌ی استفاده کاربر از نرم‌افزارها به‌منزله پذیرش قوانین و مقررات جدید است.

۱ - حساب کاربری

۱-۱- برای عضویت در نیرومن و استفاده از تمامی خدمات آن، لازم است هر کاربر اقدام به ایجاد یک حساب کاربری نماید. برای ایجاد حساب کاربری شرایط زیر الزامی است:

  • داشتن ۱۸ سال تمام شمسی

  • تکمیل فرم مشخصات از قبیل نام، نام خانوادگی و شماره تلفن همراه

  • در خصوص اشخاص حقوقی، نماینده‌ی شرکت اقدام به ایجاد یک حساب کاربری به نام شرکت می‌نماید و در این صورت، اطلاعات ثبتی شرکت از قبیل نام کامل شرکت، شماره‌ی ثبت و شناسه‌ی ملی شرکت در اداره‌ی ثبت شرکت‌ها می‌بایست در کنار مشخصات نماینده‌ی شرکت در فرم مشخصات تکمیل گردد.

۱-۲- هر شخص (اعم از حقیقی و حقوقی) تنها مجاز به افتتاح یک حساب کاربری در نیرومن است.

۱-۳- هر کاربر مسئولیت صحت اطلاعات مندرج در حساب کاربری را می‌پذیرد و متعهد می‌شود که در صورت تغییر در هر بخش از این اطلاعات، حساب کاربری خود را در نیرومن به‌روز نماید. وارد کردن اطلاعات نادرست و غیردقیق ممکن است منجر به محرومیت کاربر از خدمات نیرومن شود و کاربر نمی‌تواند به این موضوع معترض گردد.

۱-۴- هر کاربر با ثبت‌نام در نیرومن و ایجاد حساب کاربری به نام خود صحت انتساب تمام پیام‌های صادره از حساب کاربری خویش را پذیرفته و درنتیجه حق هرگونه اعتراض یا ادعای آتی (مبنی بر انکار، تردید یا جعل داده‌ی پیام‌های ارسالی) را از خویش سلب و اسقاط می‌نماید.

۱-۵- در صورت عدم همکاری کاربر و ارائه نکردن اطلاعات مربوط - در شرایط خاص که ممکن است احراز هویت کاربر از جانب شرکت ضروری تشخیص داده شود - شرکت حق انسداد حساب کاربر را خواهد داشت.

۱-۶- کاربر در زمان ثبت نام با وارد کردن اطلاعات خود از جمله شماره موبایل و آدرس ایمیل این اجازه را می‌دهد تا نیرومن از طریق این دو کانال با کاربر در ارتباط باشد. نیرومن تعهد می‌دهد این اطلاعات در اختیار شخص ثالث قرار ندهد و همچنین از ارسال اسپم خودداری کند. همچنین کاربر می‌تواند در هر زمان عضویت خود در خبرنامه‌های نیرومن را لغو کند تا ایمیل‌ها را دریافت نکند.


 

۲- هزینه‌های استفاده از خدمات و سایر هزینه‌های مرتبط و نحوه‌ی پرداخت آن

۲-۱- با توجه به این‌که اتصال به اینترنت برای استفاده از نرم‌افزارهای نیرومن ضروری است، کاربر می‌بایست اینترنت موردنیاز را به انضمام سایر لوازم استفاده از نرم‌افزارهای نیرومن تدارک ببیند و مخارج آن‌ها را شخصاً تأمین نماید."(با توجه به برنامه ریزی انجام شده و با توجه به تفاهم نامه به شماره 865/519 با ایرانسل و گزارش به شماره 61662 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سهولت در استفاده خدمات نیرومن اینترنت سامانه بزودی رایگان خواهد شد و این شرایط حتما اطلاع رسانی می شود)". بدین وصف، هزینه‌ای که به‌عنوان هزینه‌ی خدمات محاسبه و از کاربر دریافت می‌شود مشتمل بر مخارج اینترنت مصرفی و موارد مشابه نبوده و تنها بهای خدمات ارائه‌شده از سوی نرم‌افزارهای نیرومن و متخصصان است.

۲-۲- هزینه‌ی خدمات طبق تفاهم نامه منعقد شده با نظام مهندسی ساختمان به شماره 106/9038 از طریق نرم‌افزارهای نیرومن بر اساس نظام نامه پیرو تفاهم محاسبه و به مشتری اعلام می‌گردد. هزینه‌ی خدمات ارائه‌شده با توجه به زمان درخواست خدمات (ساعات مختلف یا روزهای هفته)، مشخصات خدمات درخواستی و سایر عوامل مؤثر متغیر خواهد بود و کاربر پس از مشاهده‌ی قیمت و ارسال درخواست خدمات (در خصوص مشتری) یا پذیرش درخواست خدمات (در خصوص متخصص) حق هرگونه اعتراض در این خصوص را از خود سلب و اسقاط می‌نماید.

۲-۳- هزینه‌ی خدمات که در هنگام درخواست برای مشتری نمایش داده می‌شود مطابق لیست خدمات ارائه‌شده تعیین و محاسبه‌شده است و درصورتی‌که خدمات از این حدود تجاوز کند و مشتری درخواست انجام خدمات دیگری داشته باشد، نیرومن مجاز خواهد بود قیمت تعیین‌شده را تغییر دهد و با تأیید مشتری به‌تناسب هزینه خدمات بر این مبلغ بیفزاید. ایجاد هر تغییری در شرایط خدمات از قبیل درخواست خدمات اضافه توسط مشتری و یا افزایش مدت‌زمان انجام خدمات، مشمول حکم اخیر خواهد بود و نیرومن را مجاز خواهد کرد که بر طبق نظام نامه پیرو تفاهم با نظام مهندسی ساختمان قیمت تعیین‌شده را تغییر دهد. در سایر موارد قیمت تعیین‌شده غیر قابل‌تغییر خواهد بود.

۲-۴- مشتری هزینه‌ی خدمات را به یکی از دو روش زیر به شرکت پرداخت می‌کند: (۱) پرداخت اینترنتی از طریق نرم‌افزارهای نیرومن یا (۲) پرداخت نقدی به متخصص. در صورت ضرورت و بنا به تشخیص صلاحیت شرکت، ممکن است راه‌های دیگری نیز برای پرداخت به کاربر پیشنهاد شود."لازم به ذکر است هزینه روز اول متخصص می بایست اینترنتی پرداخت گردد در موارد مشتری خوش حساب این شرط حذف خواهد شد."

۲-۵- در مواردی به تشخیص و صلاحدید شرکت، بسته‌های تشویقی (به‌صورت عمومی و برای همه‌ی کاربران یا به‌صورت اختصاصی و برای کاربران خاص)، به‌عنوان هدیه و بدون دریافت هزینه، برای کاربران مشتری در نظر گرفته می‌شود که در قالب آن یا مبلغ مشخصی به‌عنوان هدیه به اعتبار مشتری افزوده می‌شود یا تخفیف مشخصی به مشتری اختصاص می‌یابد. درصورتی‌که بسته‌ها دارای تاریخ اعتبار مشخصی باشند، پس‌ازآن تاریخ بلا اعتبار خواهند بود. مضاف بر آن و با توجه به ماهیت هدیه‌ایِ بسته‌های مذکور، به تشخیص شرکت این بسته‌ها در هرزمانی قابل‌تغییر، تعلیق یا ابطال خواهند بود و شرکت این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که بدون تدارک هیچ دلیلی هر یک از این بسته‌ها را غیرفعال نماید.

۳- مالکیت حقوق معنوی نرم‌افزارهای نیرومن

مالکیت معنوی نرم‌افزارهای نیرومن و تمام ملحقات آن (ازجمله نام، علامت تجاری و خدمات ارائه‌شده تحت این نام و ...) متعلق به شرکت آتی طرح مهیاران است و درنتیجه:

۳-۱- کاربران تنها اجازه‌ی استفاده‌ی محدود و غیر انحصاری از خدمات آن را تحت شرایط قرارداد حاضر دارند، بدون آن که این استفاده حقی برای آن‌ها نسبت به مالکیت نرم‌افزارهای نیرومن یا سایر حقوق معنوی مربوطه ایجاد نماید یا اجازه‌ی استفاده از نام، علامت تجاری، لوگو و ... را به آن‌ها اعطا نماید.

۳-۲- کاربران نمی‌توانند نرم‌افزارهای نیرومن را تغییر دهند، بازتولید یا بازنویسی کنند یا از آن برای تولید یک برنامه‌ی مشابه استفاده نمایند.

۳-۳- کاربران مجاز به استفاده از خدمات نرم‌افزارهای نیرومن جز در شرایط مقرر در این قرارداد نیستند و حق اجاره، فروش و به‌طورکلی انتقال نرم‌افزارهای نیرومن و حقوق ناشی از آن یا نمایش عمومی آن را نخواهند داشت.

۳-۴- کاربران نمی‌توانند به هیچ‌یک از سرویس‌ها و برنامه‌ها و شبکه‌ی مرتبط با سرورها به‌صورت غیرمجاز دسترسی پیدا کنند یا در این راستا تلاشی انجام دهند و نیز نمی‌توانند با استفاده از مهندسی معکوس یا مترجم وارون به کد سطح بالا یا زبان ماشین دست پیدا کنند.

۳-۵- کاربران نمی‌توانند برنامه را مشابه‌سازی کنند یا بخشی از برنامه را درون برنامه‌ی دیگری استفاده نمایند.

۴- تعهدات عمومی کاربر

۴-۱- کاربر مجاز نیست حساب کاربری خود را برای استفاده در اختیار دیگر اشخاص - اعم از حقیقی و حقوقی و به‌ویژه افراد زیر ۱۸ سال - قرار دهد یا آن را به هر نحو به دیگری منتقل نماید. در صورت تخلف، مسئولیت تمام اقدامات انجام‌شده توسط دیگران به عهده‌ی صاحب حساب کاربری خواهد بود.

۴-۲- مسئولیت تمامی فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری انجام می‌شود مطلقاً به عهده‌ی شخص کاربر است، درنتیجه ضروری است که کاربر در حفظ اطلاعات حساب کاربری خود، ازجمله نام کاربری و رمز عبور، حداکثر اقدامات لازم را مبذول دارد و از این طریق مانع استفاده‌ی دیگران از آن گردد. همچنین ضروری است که کاربر در صورت ظن به دسترسی ثالث به‌حساب کاربری خود کاربر در اسرع وقت نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام نماید و در صورت لزوم شرکت را مطلع کند تا حساب کاربری مذکور را مسدود نماید.

۴-۳- کاربر متعهد است که در استفاده از خدمات نیرومن تمامی قوانین جمهوری اسلامی ایران را رعایت کند، نرم‌افزار را برای اهداف قانونی به کار گیرد و در همه حال، با در نظر گرفتن حیثیت تجاری نرم‌افزارهای نیرومن و شرکت، مرتکب رفتاری نشود که اعتبار نرم‌افزارهای نیرومن را خدشه‌دار نماید. مسئولیت هر نوع اقدام کاربر که منجر به بروز آسیب بدنی، جانی یا مالی گردد به عهده‌ی کاربر است و شرکت در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.

۴-۴- کاربر تنها مجاز است از نیرومن برای رفع نیازهای شخصی استفاده کند و باید از فروش یا استفاده‌ی تجاری از خدمات آن اجتناب نماید. در صورت تخلف، چهار برابر هزینه‌ی خدمات انجام‌شده از سوی متخلف به‌عنوان وجه التزام تخلف از وی اخذ خواهد شد. وصول این مبلغ نافی حق شرکت برای طرح دعوای جبران خسارت وارده نخواهد بود. بدیهی است این حکم شامل اشخاص حقوقی که وفق مفاد بند ۱-۱ این قرارداد در نرم‌افزارهای نیرومن به‌عنوان مشتری اقدام به ایجاد حساب کاربری نموده‌اند تا خدمات اشخاص مرتبط با شرکت را از این طریق به انجام رسانند نمی‌گردد.

۵- نیرومن خدمات تخصصی ساختمان و هیچ نوع خدمات ساختمان سازی و غیره ارائه نمی‌کند، بلکه تنها با ایجاد پل ارتباطی میان مشتریان این‌گونه خدمات و ارائه‌دهندگان این‌گونه خدمات که در ادامه تحت عنوان متخصص شناخته می‌شوند تلاش دارد تا فرایند انجام خدمات یادشده را تسهیل نماید. در نیرومن، متخصص میان اعلام آماده به کار بودن در تخصص ارائه شده از سمت شخص متخصص و جدول توضیح و یا غیرفعال کردن خود در سامانه مخیر است و مشتری نیز می تواند با توجه به روئیت اطلاعات کامل متخصص مورد نظر اعم از هویت و یا  توضیحات تخصص انتخاب نماید. با این اوصاف هر نوع خدماتی که در قالب این پلتفرم صورت می‌گیرد یک قرارداد مستقل فی‌مابین مشتری و متخصص است و نیرومن تنها زمینه‌ی انعقاد این قرارداد را میان مشتریان و متخصصان مهیا می‌کند. تأکید می‌شود که شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی - اعم از حقوقی و کیفری - در قبال اتفاقات حین انجام خدمات در مقابل کاربران - اعم از مشتریان و متخصصان - و اشخاص ثالث نخواهد داشت.سرگدر با توجه به تفاهم با نظام مهندسی ساختمان به شماره 9038/106 در جهت طبقه بندی تخصص ها و بهتر شدن شرایط ارائه خدمات به مشتریان تلاش می کند.

۵-۱- کاربر اقرار می‌نماید که با افتتاح حساب کاربری در نیرومن تنها مجوز استفاده‌ی غیر انحصاری، غیرقابل‌انتقال و محدود از خدمات آن را دریافت می‌کند و به‌این‌ترتیب مدعی مالکیت یا حقی نسبت به نیرومن (اعم از کپی‌رایت، علامت تجاری و سایر حقوق معنوی آن) نیست، در غیر موارد مصرح در این قرارداد اجازه‌ی استفاده از نام و علامت تجاری و خدمات نرم‌افزارهای نیرومن را ندارد و در همه حال متعهد به رعایت حقوق معنوی شرکت نسبت به نرم‌افزارها و ملحقات آن خواهد بود.

۵-۲- کاربر می‌پذیرد که قرارداد حاضر یک قرارداد قابل رجوع و جایز از سوی شرکت است و شرکت می‌تواند هر زمان تنها به صلاحدید خود و بدون نیاز به تدارک هیچ‌گونه دلیلی، یک حساب کاربری را مسدود کند و مانع استفاده‌ی کاربر از خدمات نیرومن گردد.

۵-۳- کاربر متعهد است که پس از اتمام خدمات از اطلاعاتی که درنتیجه‌ی استفاده از خدمات نیرومن کسب نموده است استفاده نکند و از ذخیره‌ی این اطلاعات به هر شکل - اعم از ذخیره‌ی اطلاعات در دستگاه تلفن همراه یا سایر موارد - اجتناب نماید.

۵-۴- کاربر متعهد است تمامی تغییرات، الحاقات و اصلاحاتی را که توسط شرکت از طریق پیامک، ایمیل یا نرم‌افزارهای نیرومن در خصوص استفاده از خدمات نیرومن و شرایط آن برای کاربر ارسال می‌گردد مطالعه نماید و در صورت عدم موافقت، ضمن توقف استفاده از سرویس ها، مخالفت خود را بصورت رسمی به اطلاع شرکت برساند. عدم اطلاع رسانی به شرکت و یا استمرار استفاده از نرم افزار های نیرومن، به منزله امضای دست‌نویس دارای آثار حقوقی است و امضاکننده را به مفاد سند مزبور متعهد و ملتزم می‌نماید.

۵-۵- کاربر می‌پذیرد که بسته‌های تشویقی اختصاصی (و نه بسته‌های تشویقی عمومی)، که در بند ۲-۵ قرارداد پیش‌بینی‌شده است، برای استفاده‌ی شخصی وی در نظر گرفته‌شده و به همین دلیل می‌بایست از انتقال و فروش آن‌ها اجتناب نماید.

۵-۶- کاربر می‌پذیرد که اعتبار ناشی از بسته‌های تشویقی - پیش‌بینی‌شده در بند ۲-۵ قرارداد - غیرقابل‌تبدیل به وجه نقد است و ازاین‌رو کاربر نمی‌تواند وجه معادل بسته‌های تشویقی را از شرکت مطالبه نماید.

۵-۷- درصورتی‌که یک فرد با مشخصات هویتی معین هم‌زمان به‌عنوان «مشتری» برای یک خدمات درخواست ارسال و همان فرد این درخواست را به‌عنوان «متخصص» قبول کند، عمل مزبور تقلب قلمداد می‌شود و شرکت را مجاز خواهد نمود که چهار برابر هزینه‌ی خدمات انجام‌شده به طریق فوق را از متقلب وصول نماید. در شرایطی که این مبلغ تکافوی جبران خسارت وارده را نکند، شرکت مجاز خواهد بود بنا به تشخیص خود خسارت وارده را از متقلب مطالبه نماید. وصول این مبالغ نافی حق شرکت برای انسداد حساب کاربری مذکور نخواهد بود. درصورتی‌که که وابستگان یک فرد با همکاری وی اقدام به اعمال مشابه کنند یا کاربران به هر شکل نسبت به شرکت اِعمال حیله و تقلب نمایند و بدین‌وسیله موجبات ضرر شرکت را فراهم آورند، مشمول حکم اخیر خواهند بود.

۶- تعهدات اختصاصی کاربر مشتری

۶-۱- مشتری تعهد می‌نماید از مصرف مشروبات الکلی، مواد مخدر و ... در طول انجام خدمات و در حضور متخصص اجتناب نماید. همچنین استفاده یا در اختیار داشتن اسلحه، وسایل قمار و... در حین انجام خدمات و در حضور متخصص ممنوع است و حق لغو حساب کاربری، جریمه و نیز دعوی حقوقی و کیفری علیه مشتری را برای شرکت ایجاد می‌کند.

۶-۲- مشتری در طول دریافت خدمات ملزم به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران از هر نظر است و درنتیجه رعایت مقررات مربوط به حجاب برای بانوان و... برای مشتری الزامی است. همچنین لازم است مشتری در صورت دارا بودن حیوانات خانگی، حتماً مراتب را پیش از تأیید نهایی به اطلاع متخصص برساند در غیر این صورت مسئولیت لغو سفارش و نیز کلیه پیشامدهای احتمالی را بر عهده می‌گیرد.

۶-۳- حداکثر مدت‌زمان دریافت خدمات، هشت ساعت در یک روز است. افزایش این زمان با تأیید متخصص شامل مبلغی اضافه به هزینه‌های خدمات خواهد بود.

۶-۴- مشتری موظف است در زمان مقرر در مبدأ خدمات (نشانی‌ای که در درخواست خدمات ثبت‌شده است) حضور داشته باشد و یا فرد مورد اعتمادی را به متخصص جهت نظارت بر انجام صحیح خدمات معرفی نماید، در غیر این صورت شرکت مجاز خواهد بود معادل هزینه‌ی خدمات را از اعتبار او کسر یا از نام‌برده وصول نماید. وصول این مبلغ، نافی اختیار شرکت برای انسداد حساب کاربری مشتری موصوف نخواهد بود.

۶-۵- مشتری موظف است هزینه‌ی خدمات را که وفق مفاد ماده‌ی ۲ این قرارداد توسط نرم‌افزارهای نیرومن تعیین می‌گردد، به یکی از طرق پیش‌بینی‌شده در آن ماده پرداخت نماید. پس از ارسال درخواست خدمات (در شرایطی که خدمات وفق درخواست اولیه انجام پذیرد و در شرایط آن تغییری داده نشود) یا پس از پایان خدمات (در فرضی که شرایط خدمات وفق مفاد بند ۲-۳ تغییر یابد) مشتری نمی‌تواند به میزان هزینه‌ی خدمات اعتراض کند یا پس از پرداخت، تقاضای استرداد مبلغ پرداختی را بنماید. درصورتی‌که مشتری به هر علت - ازجمله به خاطر اشکالات فنی، ارتباطی، قطع شبکه‌ی تلفن همراه، بروز نقص در نرم‌افزار و ... - نتواند هزینه‌ی خدمات را پرداخت کند، شرکت مجاز خواهد بود که این هزینه را از اعتبار کاربر در نیرومن کسر کند یا مبلغ آن را از نام‌برده وصول نماید و مشتری نمی‌تواند نسبت به این اقدام اعتراضی داشته باشد.

۶-۶- مشتری می‌پذیرد که اعتبار موجود در حساب کاربری متعلقه منحصراً جهت بهره‌گیری از خدمات نیرومن قابل‌استفاده است و حق مطالبه‌ی دریافت نقدی این وجوه را نخواهد داشت.

۷- تعهدات شرکت

۷-۱- شرکت متعهد به تلاش برای ارائه‌ی خدمات باکیفیت است و در این راه تلاش می‌کند با به‌روزرسانی نرم‌افزارها متناسب با نیاز کاربران سطح خدمات ارائه‌شده را ارتقا بخشد.

۷-۲- نیرومن متعهد به رعایت سیاست حریم خصوصی کاربران است.

۷-۳- شرکت متعهد است کلیه تغییرات، اصلاحات و الحاقات قرارداد حاضر را از طریق نرم‌افزارهای نیرومن، ایمیل یا پیامک به کاربران اطلاع دهد. هر کاربر می‌تواند عدم تمایل خویش را نسبت به استفاده از خدمات پیامکی نرم‌افزار اعلام کند و تقاضای قطع این خدمات را داشته باشد. در صورت طرح چنین تقاضایی، نظر به امکان ایجاد اختلال در روند خدمت‌رسانی، مسئولیتی متوجه شرکت نیست و کاربر حق اعتراض نخواهد داشت.

۷-۴- نظر به این‌که نیرومن تنها خدمات نرم‌افزاری ارائه می‌دهد و در انجام خدمات دخالت ندارد، شرکت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مربوط به کیفیت انجام خدمات، سلامت روحی و جسمی متخصصان، صلاحیت و مهارت لازم متخصصان، زمان دریافت خدمات و کیفیت خدماتی که متخصص به مشتری ارائه می‌دهد انجام خواهد داد و از طریق سیستم های پشتیبانی، مرکز تماس و شعب مراجعه حضوری، سعی در رفع اختلافات به وجود آماده خواهد نمود.

۷-۵- شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص عملکرد اشخاص ثالث - که ممکن است موجب حدوث نقص یا اشکال و ایرادی در حساب کاربری کاربر گردد - نخواهد داشت.

۷-۶- شرکت نمی‌تواند اجرا شدن برنامه‌ی نیرومن را در تمامی سخت‌افزارها، دستگاه‌های تلفن همراه یا شبکه‌های ارتباطی تضمین نماید.

۸- قانون حاکم و شیوه‌ی حل اختلاف

۸-۱ قرارداد حاضر از هر نظر تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و در صورت بروز اختلاف طرفین تلاش خواهند کرد تا اختلاف خود را به‌صورت مسالمت‌آمیز و از راه گفت‌وگو حل‌وفصل نمایند. در صورت عدم موفقیت، اختلاف از طریق مراجعه به مراجع قضایی تهران حل‌وفصل خواهد شد.